Kod nas slabo poznati Super Cub je apsolutni rekorder po broju prodanih primjeraka. Blago je osvježen za 2018.

Kad se pojavio krajem 50-ih, Super Cup se u svijetu jeftinih dvotaktnih 50-ica isticao pouzdanim četverotaktnim agregatom, automatskom spojkom, štitnicima za noge i u cjelini gotovo pa neuništivom mehanikom. Kroz godine se koncept polako usavršavao, no osnovna ideja je ostala ista.

Budući da se kod nas prije pola stoljeća, u doba sveopće motorizacije radnog naroda, kupovalo Tomose i maštalo o Vespama, Hondin model Super Cub nije ostavio gotovo nikakvog traga. Ali itekako jest u ostatku svijeta, posebno u nerazvijenim zemljama i onima u stalnom razvoju, u kojima ne manjka stanovništva. Pribrojimo li tome da kontinuirana proizvodnja traje još tamo d 1958. godine ne treba čuditi da je prije koji dan svečano prebačena brojka od sto milijuna proizvedenih primjeraka.

A taj bi broj trebao i dalje rasti jer potražnja ne pada. Uostalom, pola od tih stotinu milijuna primjeraka je proizvedeno u posljednjih 12 godina, odnosno od 2005. do danas, a trenutno Super Cub silazi s trake 16 tvornica u 15 zemalja.

Paralelno s proslavom te okrugle brojke predstavljen je i najnoviji Super Cub, svojevrsni top-model, čija će se proizvodnja, zanimljivo, preseliti iz Kine u Japan. Razlike nisu dramatične, no dorađeni su agregati koji imaju novi klip i cilindar, a tu je i dvostruki katalizator s kojim Super Cub zadovoljava japanske norme. Osim toga, blago je dorađen i dizajn, koji ponovo ima malo oblije linije, dok zanimljiv detalj predstavlja uvođenje LED tehnologije u izradi prednjeg svjetla i pokazivača smjera.

Super Cub 50 iz 49 ccm istiskuje 3,7 KS pri 7.500 o/min, dok model 110 pri istom broju okretaja raspolaže s 8 KS pri 7.500 o/min, pri čemu u oba slučaja još uvijek govorimo o mehaničkim bubanj kočnicama. Oba Super Cub modela su dostupna i u dostavnim verzijama Pro, s manjim prednjim kotačem promjera 14 cola (umjesto 17 cola), prednjom košaricom i stražnjim nosačem prtljage.

Kako bi vam najbolje dočarali koliko se kroz sve ove godine neuništiv Super Cub malo promijenio, u donju galeriju smo, kao prve dvije fotografije, ubacili modele iz 1958. i 1966. godine. Nakon toga slijede fotografije novog Super Cuba za japansko tržište.